Új szokások kialakítása 4 lépésben

Biztosan veled is előfordult már, hogy nagy lendülettel bele kezdtél valamibe, amit amilyen gyorsan elkezdtél, be is fejeztél. Sokunk vágya az, hogy egészséges szokásokat alakítsunk ki, úgy hogy közben meg is tartsuk őket hosszú távon. Cikkünkben bemutatjuk azt a 4 lépést, melyeknek követésével könnyedén sikerül az új szokások kialakítása és megtartása.
Új szokások kialakítása 4 lépésben

 

A tudatos életmód célja az egészség állapotának elérése és megtartása. Ennek érdekében pedig szeretnénk felvenni olyan szokásokat, amelyek támogatják ennek a célnak az elérését. Legyen szó napi 20 perc meditációról, több testmozgásról vagy egészségesebb táplálkozásról. Őszinték lehetünk azonban, hogy sokunk számára nehéz ezen új szokásokat hosszú távon megtartani. De vajon miért van ez így? Viselkedéstudósok rájöttek ennek az okára. A következő néhány egyszerű szabály betartásával könnyedén elérhetjük a kívánt célt.

Új szokások kialakítása négy lépésben

1. szabály : Kezdd kicsiben!

Új szokások kialakításánál kezdjünk kicsiben, tehát válasszunk egyszerűen teljesíthető, könnyen elvégezhető feladatokat. Például ha az a célunk, hogy napi 20 percet meditáljuk, először kezdjünk napi 5 vagy még annál kevesebb perccel. Tanulmányok szerint az akaraterő olyan, akár csak egy izom. Kis súlyokkal kell elkezdeni az edzést, hogy a végén a nagyokkal is meg tudjunk birkózni. A kis cél elérése hatalmas örömöt ad, így további motivációt és erőt gyűjtetünk belőle a folytatáshoz.

2. szabály – Haladj lassan!

A kitűzött cél mindig 1 %-al legyen nagyobb az előzőnél. Ellen kell állni a kísértésnek, hogy egyszerre ne túl sokat akarjuk véghez vinni. Ennek a szabálynak a követésével a siker elérése garantált.

Új szokások kialakítása

3. szabály – Bontsd fel a folyamatot!

Továbbra is a meditációs példát használva, a következő szabály a folyamatok szétbontása. Néhány hét kitartó gyakorlás után is sok lehet egyszerre a napi 20 perces meditáció. Éppen ezért azt javasoljuk, hogy bontsd fel a 20 percet napi 2x 10 percre, így sokkal nagyobb lesz a sikerélmény és kevésbé lesz nehéz a folyamat.

4. szabály – Kétszer sose hagyj ki semmit! 

Legyünk őszinték, előbb-utóbb mindenki megszakít egy-egy szokást rövidebb vagy hosszabb időre, hiszen előfordul hogy közbejön egy betegség vagy családi teendő. A legfontosabb azonban ilyenkor az, hogy ne adjuk fel a kitűzött célt. Ugyanis azért, mert egyszer elmulasztottunk egy edzést, egy meditációt vagy becsúszott egy kevésbé egészséges ételekből összeállított születésnapi menüsor még elérhető a kívánt cél.

Reméljük hasznosnak bizonyult a cikkünk és hamarosan te is elkezded az eddig halogatott terveid megvalósítását. Amennyiben pedig régóta fontolgatod a rendszeres jógázást, de még nem tudod hogy melyik stúdiót válaszd, nézd meg a legjobb budapesti jógastúdiók listáját oldalunkon!

 

A Yogayogi részt vesz a Libri ajánlói programban. A vásárlót semmilyen extra költség nem terheli. 

 

 

Címkék: , , ,
[Total: 0   Average: 0/5]

BELÉPÉS

Lost your password

REGISZTRÁCIÓ

By clicking on “Register Now” button you are accepting the Terms & Conditions