A power jóga rövid története

Ez a fajta jóga irányzat a fitnesz és a jóga fizikai vonulatát foglalja magában. Nyújtás és edzés. Cardio, testedzés és ászanák? Ezért is nevezhetjük a power jógát egy hibrid jóga típusnak. Megnézzük, hogy mit érdemes tudni róla és hogy honnét ered.
A power jóga rövid története

Ahogy a neve is sugallja, az power jóga az erő és az állóképesség építésére összpontosít. A jóga filozófiákat nem éppen veszi alapul ez a fajta testedzés, inkább az ászanák, a fizikai vonulata a lényeges és a szív-pumpálása azaz a cardió edzés.

Bár a power jóga nem a jóga hivatalos típusa, a kifejezést néha felváltva használják a Vinyasa jógával. Valószínűleg pontosabb azt mondani, hogy a power jóga a Vinyasa egyik formája, amelynek gyökerei az Astanga jógában vannak, ami egy bevett gyakorlat, amely a 20. század elejéről származik.

A power jógával a hangsúly az egyik pózról a másikra történő áramláson van, ahelyett, hogy az egyes pózokat külön-külön vennénk fel, inkább az áramlás a lényeges. A pózok nincsenek szétválasztva egymástól, ellentétben a jóga néhány más formájával. Nem számít, hogy hívod, az power jóga gyors iramú és intenzív tevékenység. Gyors mozgásforma, mely egyik testhelyzetből a másikba, összekapcsolva légzést testünk különböző mozgásaival.

 

Honnan származik a power jóga?

Két nevet kapcsolhatunk a power jóga születéséhez, amely az 1980-as évek vége felé jött létre, s ők pedig – Beryl Bender Birch és Bryan Kest.

Beryl, aki a Power Yoga című könyvet írta, New Yorkban gyakorolta és oktatta az Astanga jógát. Észrevette, hogy a „futók és a sportolók” olyan feszült izomzattal rendelkeznek, hogy nem képesek felvenni a különböző jóga pózokat.

 

power-joga, fejenállás

 

Becsületére legyen mondva, hogy az Ashtanga gyakorlatot úgy módosította, hogy találkozhasson az emberekkel ott, ahol vannak, és ezt nevezte „nyújtás és erősítés a sportolók számára”. „Úgy gondoltam, hogy ez egy fantasztikus gyakorlat a sportolók számára. Nem nyújtózkodik, hogy bemelegítsen futáshoz, kerékpározáshoz vagy teniszhez … izzadnia kell. ”

 

Még egy „Jóga sportolóknak” nevet is próbáltak ennek az ágnak, mielőtt végül előállt a győztessel, a „Power jógával”.

Beryl az egy interjúban elmondta:

A Power jóga egyszerűen egy név volt, az a név, amelyet a 80-as évek végén találtam ki, hogy tudtára adjam az embereknek, hogy ez az ashtanga jóga gyakorlat – ellentétben a 70-es években tanított jóga többségével – komoly edzés volt…

Nem védjegyezhettem, bár megpróbáltam. Byran Kest megpróbálta … Valahogy mindketten egyszerre találtuk ki a nevet. Ő a nyugati parton volt; Én pedig a keleti parton voltam … Báró (Baptise) tőlem kapta a nevet. Power jógának neveztük el és védjegyeztük le.

 

Itt megtanulunk néhány dolgot:

 

Kezdetben a Power jóga egy módosított Ashtanga jóga gyakorlat volt.

A hangsúly a „komoly edzésen” volt, nem csupán a nyújtáson.

A sportolók felé orientálódott.

Az erőjóga „bármi és minden” lett.

 

Astanga vs power jóga

Ashtanga kemény dolog. Ez egy rögzített sorrendű gyakorlat, vagyis minden alkalommal ugyanazokat az áaszanákat, ugyanazokat a légzés-mozgás gyakorlatokat végezzük. Összesen hat sorozat van, úgynevezett sorozatok, és szünetet kell tartani a sorozatok közt, mielőtt folytatnánk. Az Astanga jógában sok a mozgás, és sok testhelyzethez nagy rugalmassággal kell rendelkeznie.

Annak érdekében, hogy Ashtanga tömegekbe kerüljön, sokat kellene változtatnia rajta.

Bryan Kest egyszerre állt elő a Power jóga névvel. Berylhez hasonlóan Bryan is a kaliforniai Santa Monicában található, és megpróbálta kitalálni, hogyan lehetne több ember számára elérhetővé tenni a jógát. Az atlétikai nevek helyett Bryan az olyan kifejezéseken gondolkodott, mint a „nagymama jóga”, mert „azt akartam, hogy a nagymamák érezzék magukat szívesen az osztályban”.

Szerencsére elhagyták a „nagymama jógát”, mivel senki sem akarja ezt gyakorolni, még a nagymamája sem. Ehelyett arra törekszünk, hogy fittek legyünk.

 

A power jóga egészségügyi előnyei

Az erőjóga rajongók szerint ez fokozza az állóképességet, a rugalmasságot, a testtartást és a mentális összpontosítást. Mint minden fizikai tevékenység, ez is enyhíti a feszültséget és felszabadítja a méreganyagokat az izzadság révén. Mivel szigorú és izzasztó, több kalóriát éget el, mint a legtöbb jóga hagyományos forma, és ezért segíthet a fogyásban.

 

Néhány figyelmeztetés:

Mielőtt belevágna, ne feledje, hogy a power jóga nehéz munka, és nem mindenki számára való.

Kerülje az power jógát, ha:

 

  • A power jóga minimum megköveteli, hogy mérsékelten fitt legyen – különben a fizikailag intenzív ászanák (pózok) végül több kárt okozhatnak, mint hasznot.
  • Terhes vagy. Bizonyos ászanák komplikációkat okozhatnak terhesség alatt. (Ehelyett próbálja ki a szülés előtti jógaórákat, amelyek szelídek és terhes nők számára készültek.)
  • Krónikus fizikai betegségben szenved, például cukorbetegségben vagy ízületi gyulladásban

 

Ha bármilyen problémája van, a legjobb, ha konzultál az egészségügyi szolgáltatóval, mielőtt kipróbálja az erőjógát vagy bármilyen megerőltető testmozgást.

Ha megtetszett ez a fajta jóga irányzat, akkor a power jógát Budapest legjobb jógastúdióiban is kipróbálhatjuk!

BELÉPÉS

Lost your password

REGISZTRÁCIÓ

By clicking on “Register Now” button you are accepting the Terms & Conditions