A Jóga Fő Fajtái: Egy Jógi Útmutatója (Második Rész)

A Jóga Fő Fajtái: Egy Jógi Útmutatója (Második Rész)

Nem nehéz elveszni a jóga világában, főleg, hogy annyi variáció van már. Úgy döntöttünk, hogy összeszedjük és amolyan mini-enciklopédiába foglaljuk, hogy tudd, mik a jóga fő fajtái!

A Jóga Fő Fajtái közül a legforrófejűbb testvér: Bikram Jóga

Készülj fel, hogy sokat fogsz izzadni. És amikor azt mondjuk, „sokat,” akkor úgy értjük, hogy még akkor is izzadni fogsz, amikor egy helyben fekszel. Igen, a Bikram hatalmas jóga trend lett az elmúlt években. Ebben a forró jógaként is emlegetett ágazatban a mozdulatok hasonlóak, mint egy tradicionális, picit dinamikusabb jóga órán. A legnagyobb különbség itt viszont az, hogy a termet ahol tartják az órát infralámpákkal melegítik fel körülbelül 40.6 Celsius fokra és a páratartalom olyan 40% körül mozog. Ami azt jelenti, hogy az óra végére csavarni lehet majd a vizet a ruhákból. A fő cél ezen az órafajtán az, hogy –főleg a kezdők- végig bent tudjanak maradni a teremben.

Sivananda jóga, a mindenre kiterjedő életmód guru

Ez a jóga ágazat azon a megértésen alapul, hogy a spirituális növekedésünk és kiváló egészségünk öt fő elemen alapszik: hatékony torna, szabályos lélegzés, rendes kikapcsolódás és étkezés (vegetáriánus) és pozitív gondolkodás. Az egyenlet „edzés” része egy tizenkét ászanából (jóga pózból) álló gyakorlatsor, amit lassan, nyugodt módon kell végrehajtani, hogy a tanítványok helyesen kivitelezhessék. Segít kinyújtani és behajlítani a test összes részét, így elég jó eszköz arra, hogy az ember fit és egészséges maradhasson – különösen, ha tartjuk magunkat az öt szabályhoz!

Vinyásza Jóga: minden a Flowról szól, bébi!

Lehetséges, hogy más névvel fogsz belebotlani ebbe az órába, mint a „Jóga Flow” vagy csak „Flow”. A fő oka ennek az, hogy itt a hangsúly azon van, hogyan folynak a mozdulatok egymásba, fenntartva a helyes légzést is. Eléggé energetikus típusú jóga, sok gyors mozzanattal és kemény izommunkával kijelenthetjük, hogy ez az egyik legintenzívebb jógafajta! Minden óra a tanár koreográfiájától függ, nincs egy kötelező adott póz sor, ezért a különbség egy-egy óra között hatalmas lehet! Nem kell, hogy YogaYogi legyél ahhoz, hogy részt vegyél egy ilyen órán, de tartsd észben, hogy itt nagyon oda kell figyelni a ritmus miatt!

Power Jóga, ahol minden a dinamika

Hát, kicsit benne van a nevében, nem? A jóga fő fajtái közül a legdinamikusabb iskola hasonló a Vinyásza jógához és egy, az útmutató előző részben említett fajtához is, az ashtanga jógához. Ez az Amerikában született stílus azért lett létrehozva, hogy az előzőleg említett ágazatokat bemutathassák Nyugaton is. Ezért ahelyett, hogy egy nagyon kötött mozdulatsor lenne, inkább a mozgás szabadsága van előtérben, az oktató döntheti el, mik legyenek a következő pózok. Az egyetlen feltétel, hogy az órának dinamikusnak és keménynek kell lennie, a többi a tanáron múlik. Éppen ezért különböznek annyira ezek az órák: sosem fogsz két ugyanolyan tanítást kapni különböző jógiktól.

Kismama jóga a sportos babáknak!

A legjobb jóga stúdiók Budapesten már felismerték, hogy ez egy nagyon fontos mozgásforma, hiszen egyre több terhes nő hisz abban, hogy ez a tökéletes módja annak, hogy fittek maradjanak az utolsó hetekben is. Azt mondják, hogy fantasztikus hatással van a jövőbeli anyákra, mert itt gyakorolhatják a helyes légzést, koncentrálhatnak a medencéjük edzésén és mélyebb kapcsolatot alakíthassanak ki születendő babájukkal. A kismama jóga megkönnyíti a szülést is, amikor eljön az idő, mert akkorra már a hölgyek annyira profik a légzésben és a helyes mozdulatokban, hogy könnyedén kibírják a vajúdást és a szülést is!

Reméljük, tetszett a kétrészes útmutatónk – ha érdekel, hogy hogyan éltünk meg egy-egy órát, olvasd el sztorijainkat!

Címkék: , , , ,
[Total: 0   Average: 0/5]

BELÉPÉS

Lost your password

REGISZTRÁCIÓ

By clicking on “Register Now” button you are accepting the Terms & Conditions