Fűszernövények az immunrendszer erősítésére

Köztudott és tudósok által is bizonyított tény, hogy immunrendszerüket nem lehet egyik napról a másikra megerősíteni. A természetben megtalálható gyógy és fűszernövények azonban segíthetik az immunrendszer erős és egészséges működését ha rendszeresen fogyasztjuk őket. 
Fűszernövények az immunrendszer erősítésére

Köztudott és a tudósok által is bizonyított tény, hogy immunrendszerünket nem lehet egyik napról a másikra megerősíteni. A természetben megtalálható gyógynövények és fűszernövények azonban nagyban segítik az immunrendszer erős és egészséges működését ha rendszeresen fogyasztjuk őket. 

Különböző gyógy- és fűszernövények fogyasztásának beillesztése az étkezési szokásokba a tudatos táplálkozás egyik fontos része.  Használatukkal nemcsak hogy egészséges, de igazán ízletes és különleges fogásokat készíthetsz el!

Fűszernövények, amelyek nem hiányozhatnak a polcodról

1. Kurkuma

Ez az élénk színű, sárga gyömbérnek is nevezett gyökér az egyik legegészségesebb fűszer. Az Ayurveda szent növényeként tartja számon, így nem csak hogy az indiai ételek fő összetevője, de gyógyászati előnyei is évezredek óta ismertek. A kurkuma fő hatóanyaga a kurkumin. Ma már tudományosan is bizonyított, hogy ez a vegyület csökkenti a gyulladást, jó hatással van az emésztésre, vértisztító, valamint hatékonyan harcol a vírusok, baktériumok és gombák ellen.

2. Fekete bors

A fekete bors a magyar konyhában is elterjedt összetevő. Kevesen tudják róla, amellett hogy kiváló ízesítő, még az egészségre is jótékony hatással van. Antibakteriális hatása segít a fertőzések leküzdésében, méregtelenít, így elősegíti a fogyást. Használhatjuk köhögés és megfázás esetén is. Ami azonban még fontosabb, hogy elősegíti a kurkumin felszívódását a szervezetben, így legközelebb ha kurkumát használsz, ne felejts el egy csipet borsot is hozzáadni az ételhez!

3.Fahéj

A fahéj szintén egy rendkívül hatékony fűszer az immunrendszer erősítésére. A ceyloni fahéjfa vagy a kasszia kérgéből készült fűszer, amely a trópusi fák ágainak lefejtett, sötétbarna kérgéből készül. Gyógyító tulajdonságait az ókori egyiptomiak már ismerték. A fahéj állítólag gazdagabb antioxidánsokkal, mint az összes többi fűszer. Az antioxidánsok szervezetünk egyik legfontosabb alkotóelemei, ők védik meg a sejteket a szabad gyökök által okozott káros hatásoktól.  Ez az illatos és finom fűszer az emésztőrendszernek is segítségére lehet.

A nyugati világban főként sütésre használjuk, főleg karácsonykor.  Azonban az indiai, a közel-keleti és a perzsa konyha rengeteg fogás elkészítéséhez használja. A fahéj különösen jól megy a húshoz, padlizsánhoz és sok más zöldséghez, valamint hozzáadhatunk egy csipetet a teához vagy forró csokoládéhoz is.

A fűszernövények kiváló hatással vannak az immunrendszerünkre.
Fűszernövények

4. Zsálya

Ezt a mediterrán térségből származó növényt viszonylag könnyű otthon a kertben vagy akár az erkélyen is nevelni, így mindig van néhány friss zsályalevelünk, amelyet hozzáadhatunk a teához. A zsálya bizonyítottan pozitív hatással van az agyműködésre, így még az alzheimer-kóros betegek emlékezetének javításához is hozzájárulhat.

Hasonlóan a többi gyógynövényhez, antibakteriális, gyulladásgátló vegyületekkel és antioxidánsokkal is rendelkezik, amelyek mind segítenek a sejtek egészséges működését. Használhatjuk cukorbetegség és magas koleszterinszint elleni küzdelemben is. Nem számít, hogy szárított vagy friss levélként használod, a lényeg, hogy mindig legyen a konyhádban!

5. Méz

Bár a méz nem tartozik a fűszerek családjához, mégis fontos megemlíteni tömérdek jótékony hatása miatt. Az ősidők óta használják égési sérülések és sebek kezelésére. Baktériumölő hatású, segíti az emésztést, csillapítja a köhögést, segíti a vérképzést. Ráadásul, édes íze miatt a méz határozottan sokkal egészségesebb, mint a cukor.

6. Szegfűszeg

A fahéj mellett a másik legkedveltebb téli fűszer. A szegfűszeg gombaellenes és antibakteriális vegyületeket tartalmaz, így véd a fertőzésektől. Antioxidánsokban, gazdag  valamint segíti a láz és a vércukorszint csökkentését. Indiában nem csak fűszerezésre, hanem fájdalomcsillapítóként, fogfájásra is alkalmazzák.

7. Gyömbér

A konyhákban világszerte, de különösen Ázsiában használják,. A gyömbér különösen hatékony a hideg télis időszakban a vírusok leküzdésére. Antioxidánsokat, valamint gyulladásgátló és mikrobaellenes vegyületeket tartalmaz. Segíthet a szív- és érrendszeri illetve a fertőző betegségek megelőzését. Tehát a legjobb orvosság a megfázásra a gyömbér-méz kombináció!

Nem csodaszerek

Ne felejtsük el, hogy ezek a fűszerek nem csodaszerek. Természetes módon támogatják az immunrendszert, de ha hosszú távon jól szeretnénk lenni, elengehetetlen az egészséges életmód folytatása. Kerüld a stresszt, végezz rendszeres testmozgást, mellőzd az alkoholt és a dohányzást, valamint fogyassz magas gyümölcs- és zöldségfélékben gazdag ételeket.

Amennyiben mindezt sikerül betartani, hisszük, hogy sokáig egészségesek maradhatunk.

Címkék: , , , , , , , , ,
[Total: 0   Average: 0/5]

BELÉPÉS

Lost your password

REGISZTRÁCIÓ

By clicking on “Register Now” button you are accepting the Terms & Conditions