Jóga a várandósság alatt

A jóga a várandósság alatt megkönnyítheti a kilenc hónap kellemetlenségeit. Javítja a hangulatot, a a harmadik trimeszterben kialakuló légszomjat és a duzzadt bokákra is jótékony hatással van. Kiváló lehetőség minden nőnek, hogy összekapcsolódon a fejlődő magzattal és segít felkészülni az anyaság rejtelmeire. Következzen hát néhány fontos dolog, amit még nem tudtál a kismamajógáról. 
Jóga a várandósság alatt

A legjobb budapesti jógastúdiók rengeteg kismamáknak szóló foglalkozást kínálnak. Ezek a jógaórák remek lehetőségek arra, hogy a leendő anyukák időt töltsenek egymással és megoszthassák tapasztalataikat és aggodalmaikat, különösen akkor ha egyikük stresszesnek vagy bizonytalannak érzi magát. Azonban minden jógamamiban felmerülhet néhány kérdés azzal kapcsolatban, hogy milyen gyakorlatok végezhetőek ebben az időszakban.

Miért ajánlott a jóga a várandósság alatt?

A jóga a várandósság alatt sok szempontból hasznos lehet. Ez a kímélő és könnyed mozgásforma segít megőrizni az alakot, javítja az állóképességet és a rugalmasságot, valamint segít megelőzni a hát és derékfájdalmakat. A terhesség élménye így sokkal könnyedebb és jobb lehet. A különböző ászanák hozzájárulhatnak az erőnlét felépítéséhez, a Pranayama légzőgyakorlatok segítenek elsajátítani a helyes légzést, melyre a vajúdás során nagy szükség lehet. A meditációs gyakorlatok pedig segítenek befelé fordulni, javítják a pihenést és a koncentrációs képességeket. A jógaórákon minden nő megtanulhatja a saját testére való ráhangolódást, megismerheti teste reakcióit.

Amennyiben még sosem jógáztál vagy kevés gyakorlatot szereztél ezem a téren a várandósságod előtt, akkor csak a kismamajóga gyakorlatainak végzése ajánlott. Ha korábban már rendszeres gyakorló voltál, aki rendelkezik a megfelelő edzettségi szinttel, az első trimeszter után módosításokkal folytathatóak a megszokott gyakorlatok. Az első trimeszterben mind a kezdő, mind a tapasztalt mamiknak csak könnyű gyakorlatok végzése javasolt. A vetélés kockázata ebben az időszakban a legnagyobb, mivel a magzat még nem ágyazódott be teljesen.

 

Jóga a várandósság alatt.

A három trimeszter

Első trimeszter ( 0-13. hét)

Az első trimeszter a nők többségében vegyes érzelmekkel van tele. Sok öröm és sok kellemetlenség jelenhet meg a várandósság első heteiben. A legtöbb nő hányingert és fáradtságot tapasztal. A test elkezdi a felkészülést az elkövetkezendő időszakra, melynek során biológiai és mozgásszervi változások következnek be. Amennyiben az orvos is biztonságosnak ítéli meg, tanácsos elkezdeni a kismamajógát már az első trimeszterben a fáradságérzet ellenére is. Kerülendő azonban minden megfordított, csavarásos, ugrást tartalmazó gyakorlat- helyette inkább lépj finoman hátra. Gyakorlott jógázók mindenképpen konzultáljanak oktatóikkal a pózok finomításáról.

Második trimeszter (14–28. hét)

A legtöbb nő a második trimeszterben kezdi el a kismamajógát. Gyakran úgy érzik magukat az anyukák, hogy tele vannak energiával. A pocak ilyenkor még nem túl nagy, így szinte bármilyen (könnyített) gyakorlat elvégezhető akár jógaeszközökkel, akár azok nélkül. Mivel a szervezet energiafelhasználása erősen megnő, ajánlott egy órával a gyakorlás előtt egy könnyű étel és elegendő folyadék elfogyasztása – így elkerülhető a hirtelen vércukorszint csökkenés.

Harmadik trimeszter (29–40. hét)

A harmadik trimeszterre a test hatalmas változásokon ment már keresztül és a baba mozgása is egyre erősödik. A légzés egyre nehezebbé válhat, a plusz súly és a gömbölyű poci miatt pedig néhány testtartásban nehezebb megtartani az egyensúlyt. Ebben az időszakban már erősen javasolt a jógaeszközök használata ( amelyekről bővebben ebben a cikkükben olvashatsz). Néhány szakértő szerint a háton végzett gyakorlatok ebben az időszakban már nem ajánlottak. Azoknál a nőknél, akik kitartóan járnak kismamajógára és figyelnek testük jelzéseire, ez az időszak is jó alkalom az állóképesség és a bátorság növelésére.  A várandósság a változás időszaka, egy lehetőség arra, hogy gyengeségérzetet erővé alakítsuk.

Jóga a várandósság alatt

A mindennapos jógagyakorlatok mentálisan és fizikálisan is felkészítenek a szülésre. Arra tanít, hogy figyeljünk testünk jelzéseire és bízzunk annak bölcsességében. A testtel való mélyebb intimitás lehetővé teszi a kismamák számára, hogy inkább az intuitív megérzéseikre és ne a racionális gondolkodásukra támaszkodjanak.

A biztonsággal végezhető jógagyakorlatokhoz Budapest legjobb jógastúdiói szakértői segítséget nyújtanak minden kismamának. Jó egészséget kívánunk minden jelenlegi és jövendőbeli anyukának.

A Yogayogi részt vesz a Libri ajánlói programban. A vásárlót semmilyen extra költség nem terheli. 

 

Címkék: , , , , , , ,
[Total: 0   Average: 0/5]

BELÉPÉS

Lost your password

REGISZTRÁCIÓ

By clicking on “Register Now” button you are accepting the Terms & Conditions